Školní poradenské pracoviště Stross:

Pracovní tým Školního poradenského pracoviště Stross (ŠPP):

Mgr. Martin Provazník - zástupce ředitele školy, kariérový poradce

Mgr. Martin Halada - koordinátor inkluze, školní speciální pedagog

Mgr. Lada Albrechtová - výchovný poradce pro 1. stupeň

Mgr. Jana Bacíková - metodik prevence pro 1. stupeň

Mgr. Jitka Hromadová - výchovný poradce pro 2. stupeň, školní terapeut

Mgr. Lucie Jirásková - metodik prevence pro 2. stupeň

Bc. Jiřina Turjanská - sociální pedagog

Bc. Zuzana Prokopová - koordinátor vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ)

Mgr. Tereza Hanzlíková - externí psycholog z PPP Praha 7 a 8

Konzultace s jednotlivými členy ŠPP jsou možné po předchozí domluvě na níže uvedených kontaktech.

Náplň práce koordinátora inkluze (martin.halada@zsstross.cz):

  • metodická a koordinační činnost

  • vedení dokumentace a archivace

  • podklady k navýšení rozpočtu v souvislosti se vzděláváním žáků s SPU

  • koordinace vzdělávacích a informačních aktivit pro žáky a pedagogy

  • průběžné konzultace s dalšími členy týmu ŠPP


Náplň práce kariérového poradce (martin.provaznik@zsstross.cz):

  • informační a poradenské činnosti pro žáky a rodiče v profesní orientaci a administrace přijímacích řízení na SŠ

  • organizace návštěv zástupců SŠ, exkurzí

  • průběžné konzultace s výchovným poradcem


Náplň práce školního speciálního pedagoga (martin.halada@zsstross.cz):

  • zajištění spolupráce s PPP - předávání dokumentace a konzultace

  • zpracovávání informací o žácích (posudky, zprávy apod.)

  • spolupráce na vypracovávání a kontrola IVP

  • vedení náprav pro integrované žáky 1. a 2. stupně

  • diagnostické a intervenční činnosti u žáků s SPU ve spolupráci s PPP a vyučujícími, hospitace ve třídách

  • metodická a organizační podpora asistentů pedagoga

  • pravidelné konzultace s rodiči (dle dohody)

  • pravidelné konzultace s dalšími členy týmu ŠPP (min. 1x za měsíc)


Náplň práce výchovného poradce (lada.albrechtova@zsstross.cz, jitka.hromadova@zsstross.cz):

  • podpora a vedení žáků k úspěšnému zvládání školní docházky

  • zajištění spolupráce a komunikace mezi žákem, rodinou a školou

  • hospitace ve třídách (zaměřeno na problémové situace)

  • péče o začlenění nových žáků do výuky

  • řešení výchovných problémů, účast na výchovných komisích

  • spolupráce s kariérovým poradcem při informační a poradenské činnosti pro žáky a rodiče v profesní orientaci a administraci přijímacích řízení na SŠ

  • pravidelné konzultace s dalšími členy týmu ŠPP (min. 1x za měsíc)


Náplň práce metodika prevence (jana.bacikova@zsstross.cz, lucie.jiraskova@zsstross.cz):

  • tvorba a realizace minimálního preventivního programu školy

  • vedení dokumentace a archivace v souvislosti se svou činností

  • individuální práce s dětmi nebo třídními kolektivy podle potřeby

  • zprostředkování a řízení diskuzí pro učitele, žáky a rodiče týkající se aktuálních problémů

  • pravidelné konzultace s dalšími členy týmu ŠPP (min. 1x za měsíc)


Náplň práce školního terapeuta (jitka.hromadova@zsstross.cz):

  • poradenství a podpora při náročných životních situacích, osobní nepohodě, tíživé rodinné situaci

  • práce s třídními kolektivy (sociometrie), řešení potíží v kolektivu, se spolužáky nebo jiných vztahových problémů

  • adaptační potíže, zvládání změn ve škole i doma

  • krizová intervence (akutní a těžce zvládnutelné stavy)

  • preventivní činnost (besedy, přednášky apod.)

  • pravidelné konzultace s dalšími členy týmu ŠPP (min. 1x za měsíc)


Náplň práce sociálního pedagoga (jirina.turjanska@zsstross.cz):

  • podpora žáků a rodičů např. se zajištěním doučování, hledáním smysluplného trávení volného času, prostředník mezi rodinou a školou

  • podpora pedagogů i vedení školy, pomoc znevýhodněným žákům

  • sociální poradenství - pomoc s řešením nepříznivé sociální a finanční situace

  • primární a sekundární prevence

  • spolupráce se školním terapeutem, metodikem prevence, výchovným poradcem, komunikace s OSPOD apod.

  • pravidelné konzultace s dalšími členy týmu ŠPP (min. 1x za měsíc)


Náplň práce koordinátora vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (zuzana.prokopova@zsstross.cz):

  • podpora a organizování činností žáků s OMJ

  • adaptace cizojazyčných žáků na nové prostředí

  • metodická podpora učitelů a asistentů pedagoga při práci se žáky s OMJ

  • lektorování hodin češtiny jako druhého jazyka

  • zprostředkování a organizace seminářů a školení pro pedagogické pracovníky

  • pravidelné konzultace s dalšími členy týmu ŠPP (min. 1x za měsíc)


Náplň práce externího psychologa (PPP pro Prahu 7 a 8, pracoviště Praha 7 - hanzlikova@ppppraha7a8.cz):

  • zajišťuje škole externí servis poradenských služeb

  • veškeré činnosti vycházející ze standardní činnosti PPP

  • diagnostika a depistáž žáků s SPU (ve spolupráci s třídními učiteli)

  • metodická podpora vyučujícím (dle potřeby)

  • spolupráce při zápisu do 1. ročníku – především při řešení odkladu školní docházky

  • realizuje individuální šetření žáků k volbě povolání – testy „profesní orientace“

  • pravidelné konzultace s dalšími členy týmu ŠPP (min. 1x za měsíc)